Pengikut

Rabu, 28 Mac 2012

TOPIK PANAS! MESYUARAT UMNO BAHAGIAN JERANTUT(PENCALONAN AHLI PARLIMEN DAN ADUN) NAK TAHU SIAPA CALON BARU?? BACA SINI!


Asalamualaikum, bertemu kembali kita pada har ini dalam topik yang memang panas!!

  UMNO bahagian akan bermesyuarat pada 30 Mac 2012 pada pukul 4.30 petang di The Royale Chulan Kuala Lumpur bagi membincangkan bekenaan senarai calon yang dicalonkan oleh UMNO bahagian Jerantut.

     Apa yang pastinya senarai calon yang diumumkan nanti sudah tentu senarai yang dicalonkan oleh UMNO Bahagian Jerantut sendiri.

     Jadi moh kita beri pandang pulak calon UMNO yang di sukai oleh rakyat atau yang popular oleh orang Jerantut sendiri.


SEDIKIT GAMBOR AJK UMNO BAHAGIAN JERANTUT

ps: jangan kasi panas!!! hehe.. baru ni demeh tau tak KUli cakap mende?? ok takpe nanti post akan datang kas cerita.
  

52 ulasan:

  1. Aku sokong umno kalau Tengku Azlan tak bertanding

    BalasPadam
  2. DR SUKRI N DATO WAN AMIZAN OUT OF LIST?????????

    BalasPadam
  3. JANGAN ADA PULAK BIDAN TERJUN DI JTUT NI ATAU ORG LUAR NAK MENUMPANG. ORG JTUT NAK JUGA RASA JADI MP

    BalasPadam
  4. kan baru ni ada pemilihan perwkilan, hak dalam lis tu kan dah dapat sokongan org umno. nak cari susah2 buat apa?

    BalasPadam
  5. siapa calon baru ni? bagi la tau. senang rakyat nak pangkah nanti haha.. Jangan Dompok sudah lah!

    BalasPadam
  6. calon pru 13- 1) Parlimen Jerantut :
    Ust Ahmad Shah Jamlus
    Kamarul Zaman Baria
    Zukarmi Abu Bakar

    2) Dun Tahan - Dato Wan Amizan
    -Cikgu Ghazali Hamzah
    3) Dun Damak - Dato Lau Lee
    4) Dun P. Tawar-Cikgu Sofian Kasim
    Dato hj Ahmad Daud

    BalasPadam
  7. anak tempatan Jerantut28 Mac 2012 6:12 PG

    Kita perlu lihat usaha untuk mengembalikan sokongan terhadap UMNO. Kita sepatutnya menilai kumpulan sasar yang bagaimana mahu kita tuju, kumpulan yang masih tegar dengan pembangkang, kumpulan baru yang berjinak-jinak dengan pembangkang atau kumpulan di atas pagar. Calon Baru sangat diperlukan untuk membina kembali kepercayaan rakyat terhadap umno.

    BalasPadam
  8. APA CALON BUAT? MENGHABIS KAN WANG RAKYAT? CURI BALAK? CURI BIJIH??

    BalasPadam
  9. haaaa kami nak org luar dr Jrantut laaaa, yg d Jrantut dah kenallll dahhhhh.

    BalasPadam
  10. saya setuju kalau calon baru.. asalkan bawa perubahan kepada Jerantut.

    BalasPadam
  11. letok Tengku Lan lagi aku undi PAS!!!!

    BalasPadam
  12. letak su d.ptawar dwan mansur. biar die keje kan harta jantut pulak. harta ayah die keje dah. dun ptawar kebas dh. harta parlimen plok.

    BalasPadam
  13. budok beringus tak payah la.

    BalasPadam
  14. haha pencacai umno buat malu je..umno dah nak mampos dah haha..

    BalasPadam
  15. seperti mana yang telah dikrar bahawa cawangan PAS Jengka 8 akan keluar dari PAS sekira Cikgu Sopian Kasim bertanding di Dun Pulau tawar dan bersama berapa lagi markas lagi

    BalasPadam
  16. No money',.no talk',..nok sgt,.deme ajor kome gitu,...

    BalasPadam
  17. koi sokong cikgu pian bertanding di pulau tawar, buang duan mansoor dgn yb shukri dari pulau tawar. nik pak supir dilantik jaga teksi jee mcm dollah kicap sdh.

    BalasPadam
  18. TAHAP KELULUSAN AJK UMNO BAHAGIAN JERANTUT..

    PEGAWAI:
    1. YBM Tan Sri Tengku Azlan Sultan Abu Bakar, Ketua Bahagian,
    AHLI PARLIMEN - ?
    2. YB Dato’ Wan Amizan bin Wan Razak, Timbalan Ketua
    Bahagian/Ketua Pemuda Bhg, YB ADUN - ?
    3. YH Dato’ Haji Nazri bin Ngah, Naib Ketua Bahagian ,
    AHLI PERNIAGAAN – Ijazah
    4. Norhelan Mahmud, Ketua Wanita Bahagian,
    AHLI PERNIAGAAN – SPM
    5. Hartini Abd Rahman, Ketua Puteri Bahagian,
    AHLI PERNIAGAAN – STPM
    6. Zukarmi Abu Bakar, Setiausaha Bahagian,
    SYARIKAT JENGKA – Ijazah
    7. Haji Nazlan, Ketua Penerangan,
    JABATAN PENDIDIKAN – Ijazah
    8. Dato’ Halim Jalil, Bendahari, AHLI PERNIAGAAN – SPM

    AJK:
    1.Encik Zamri Yaakob Jawatankuasa, AHLI PERNIAGAAN - SPM
    2.Ybhg Dato’ Ahmad
    Bazain Mohmud, Jawatankuasa, BEKAS WAKIL RAKYAT - SPM
    3.Encik Nasar Ibrahim, Jawatankuasa, GURU - Maktab Perguruan
    4.Encik Abdul Halim Mahasan, Jawatankuasa,
    KONTRAKTOR - Open University
    5.Encik Ahmad Nizam Mohd Hassan, Jawatankuasa - GURU Ijazah
    6.Tuan Haji Mohamad Norzari Yahaya, Jawatankuasa,
    PESARA GURU - Maktab Perguruan
    7.Encik Jalaludin Haji Ghazali, Jawatankuasa,
    KONTRAKTOR - Ijazah 
    8.Encik Ahmad Fauzi Nasir, Jawatankuasa, KONTRAKTOR - SPM
    9.Encik Mohd Ghazali Hamzah, Jawatankuasa, GURU - Maktab Perguruan
    10.Encik Abu Bakar Haji Busu, Jawatankuasa, KONTRAKTOR - SPM
    11.Encik Wan Shamsuri Wan Abdul Jalil, Jawatankuasa,
    PENGHULU - Diploma
    12.Encik Mohd Sopian Mohd Kasim, Jawatankuasa,
    GURU - Maktab Perguruan
    13.Encik Mohd Adil Mohd Zain, Jawatankuasa, CELCOM - Diploma
    14.Encik Mohamad Bazli Abdul Ghan,i Jawatankuasa,
    KONTRAKTOR - SPM
    15.Ybhg Dato’ Haji Rosidi Awang Sulong, Jawatankuasa,
    PEGAWAI KHAS AHLI PARLIMEN – SPM?
    16.Encik Hamzah Abdul Hamid, Jawatankuasa, PEMANDU PELANCONG - SPM
    17.Tuan Haji Hamzah Mat Yasin, Jawatankuasa, PESARA GURU AGAMA - SPM
    18.Encik Mohd Hanafisah Jusoh, Jawatankuasa, GURU - Ijazah
    19.Puan Khatijah Mohd Said, Jawatankuasa, SERANTA FELDA - SPM
    20.Puan Suhaila Mustapa, Jawatankuasa, JURUTERA - Ijazah
    21.Abd Ghaffar Haji Abd Mutalib, Jawatankuasa,
    PENYELIA KANAN PERHUBUNGAN PARLIMEN (KEMAS) - Ijazah
    22.Ustaz Ahmad Jaafar, Jawatankuasa, BEKAS WAKIL RAKYAT- Ijazah
    23.Tuan Haji Wan Hanuar Abdul Majid, Jawatankuasa,
    BEKAS PENGHULU - SPM
    34.Encik Zaharuddin Abd Rahman, Jawatankuasa,
    MANTAN PENYELIA FELCRA - SPM
    25.Tuan Haji Kamaruzaman Mohamad Baria, Jawatankuasa,
    BEKAS WAKIL RAKYAT - Ijazah
    26.Puan Siti Hajar Mubin, Jawatankuasa, KERANI BANK - SPM
    27.YB Dato Dr Ahmad Shukri Ismail, Jawatankuasa,
    WAKIL RAKYAT - Ijazah

    CATITAN:
    Maklumat - Ehsan Pejabat UMNO Bahagian Jerantut

    Kalaulah nak calonkan dari AJK UMNO Bahagian, mehlah kita pilih yang , pilih..., yang sesuai mengikut kelulusan yang ada...., pilih.., pilih yang mana satu yang sesuai dan berkenan dihati..., silap pilih mengkaroklah kita.....

    BalasPadam
  19. pilihlah muka baru pulok, kalau di dun tahan nih kalau om pilih dumpok aku tak sukong dah umno nih, aku dengo ada yang nak tubuh persatuan untuk anok ulu tembeling tupun baguh juge..., apeke namenya tuh, kalau tok silap wan juge..., akon tempatan ulu tembeling, baguhlah kalau gitu..

    BalasPadam
  20. Akuq dengor juge tu....akuq juga dijemput hadir ke rest house untuk mesyuarat penubuhan persatuan aanok tembeling. akuq tork gi. masa tu ari molek.baik okuq noreh.... Akuq dengor Pengerusinya dicadangkan jadi calon Dun Tahan. Molekla tu... urag Mat Daling.Sekarang ni jadi AJK UMNO Bahagian Pekan (Bahagian PM)...... Uragnya muda lagi bawah 50 tahun.Akuq Percaya urag tembeling memang suka amet agoknya..... tapi .... IKUT GUN LAAA.. NORK PILIH SAPE.......

    BalasPadam
  21. wAN amizan aku tak emboh ye!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  22. kami penduduk 410 akan undi cikgu Koh.. selagi calon parlimen tak bertukar. Apa ada? cukup la nak memperbodohkan rakyat.
    Nak turun jenguk rakyat pun susah! bukan ada jawatan Menteri pun!
    kami dah bagi peluang dah dulu! tapi memang pentingkan diri mereka sendiri!

    BalasPadam
  23. Dengar ramai ajk tak mahu hadir dan malas layan politik pandir Ku Lan

    BalasPadam
  24. la kenapa pulak? Tengku Nak bertanding lagi ke?? mati la gini wei!!

    BalasPadam
  25. Memang mengharapkan pemimpin yang bakal menerajui ADUN bagi Parlimen Jerantut ini adalah anak tempatan.. Apa guna mengimport calun dari luar jika tidak mampu untuk menjana kemajuan dan amik berat perihal warga tempatan. dari isu pembangunan bandar dan pengagihan kontrak tidaklah terlalu dominan..Sejak dari dulu UMNO jerantut memang huru-hara tapi kerana ketiadaan calun pembangkang yang berwibawa menjadi Jerantut Seola-olah kubu kuat BN.... sebenarnya tidak...undi protes telah dilakukan oleh DUN pulau tawar suatu waktu dulu...Jadi kena fikirkan.. adakah kami waris generasi akan memprotes tentang ahli Parlimen.. Darah keturunan tidak boleh diambil kira jika sudah ceburkan diri dalam politik......Amiey

    BalasPadam
  26. pemerhati umno29 Mac 2012 2:54 PG

    Ada desakan kepada PM Najib, supaya mana pemimpin yang tidak cuba memperbaiki diri dalam hubungan media baru PRK kali ini dikurangkan bilangannya kerana mereka tidak layak menduduki kepimpinan alaf baru !. Mereka tidak sensitif kepada kaedah baru perjuangan abad ke21. Mereka juga merupakan pemimpin oder lama tahun 1960an hingga 1980an.

    Dipringkat Bahagian sendiri kebutaan IT itu menyebabkan mereka tidak memperdulikan kepentingan media baru. Mereka berkomunikas dengan rakyat kaedah tradisi hingga tidak dapat dikesan dengan rada dalam zaman yang sentiasa sibuk ini.

    Merka itu tidak dapat update akan diri mereka selari dengan ilmu pengetahuan. Perdana Menteri sendiri telah mengubah diri hinggakan laman blog, twitter dan facebooknya dikawal sendiri walaupun sibuk dengan urusan harian dari subuh hingga ketengah malam. Difahamkan dalam perjalanan pun belaiu masih sempat update twitter dan facebooknya.

    Pemimpin harus menjadi teladan kepada pengikut bahawa penambahan ilmu tidak terhenti dibangku sekolah atau kuliah sahaja. Sebaliknya, ia harus dituntut hingga menarik nafas terakhir.

    Jika pemimpin tidak dapat berkomunikasi dalam sistem dunia tunggal abad ke21 ini, mereka pasti ketinggalan zaman. Ramai pemimpin hidup tetapi sebenarnya dalam alam maya mereka sudah mati .

    BalasPadam
  27. Dari maklumat yang dirisik oleh perisik Jerantut beberapa nama calon telah dinamakan bagi kerusi-kerusi tertentu termasuk DUN Damak yang dahulunya milik BN melalui MCA kini diambil alih oleh UMNO berdasarkan majoriti pengundi kaum Melayu.

    BalasPadam
  28. boring aku politik Jerantut dah macam tiada orang lain dah. Tunggu Pru la tengok sendiri nanti.

    BalasPadam
  29. letak dolah kicap la baru kembung sikit..

    BalasPadam
  30. kalau letok org jerentoot, yang ada nama, aku tak undi doh umno....

    BalasPadam
  31. CIKGU PIAN? PARLIMEN LAH, DARI KULAN BIAR LAH PIAN. HITAM PUN BAIK. KITA PILIH WAKIL RAKYAT, BUKAN PENYANGAK RAKYAT. HAHAHA

    BalasPadam
  32. aku setuju sangat Cikgu Sofian cikgu aku tu..

    BalasPadam
  33. Hello,
    Anda boleh menukar pautan blog saya?
    http://alisharesidence.blogspot.com/ Saya harap anda boleh menghubungkan dan saya akan melakukan perkara yang sama,
    Berterima kasih banyak

    Alisha

    BalasPadam
  34. Murid Yg Setia3 April 2012 8:20 PG

    Anak murid Cik Gu Pian, Mari kita sokong Cikgu Kita Jadi YB ramai-ramai. Biar kita jadi penentu di Jerantut ini.

    BalasPadam
  35. Yang berkelulusan tinggi2 sangat pon kekadang otaknyer memutar ligat nak cari ke benda lain pulok. Tapi jika kelulusan sederhana rendah tok dan nok memikir pulok, nyer berasa rendoh diri pulok. Seeloknyer berkelulusan STPM, Diploma or A Level Study dah memadai. Paling penting demeh tu sentiasa ada dalam kawasan bekerjaer untuk masyarakat tork kiralah untuk penyokong Umno, Pas, PKR, Mic, Mca or Dap. Asaikan merika tu jujur dan ikhlas.

    BalasPadam
  36. Nak pilih calon Ahli Parlimen dan ADUN mestilah yg cerdik sikit dan berkelulusan tinggi. Wakil rakyat era baru ni bukan setakat boleh hadir kenduri kawin atau sekadar menjadi menyambut bayi lahir (ini sebenarnya kerja ketua kampung), lebih dari itu mesti pandai berhujah mewakili rakyat di Dewan Rakyat atau DUN agar sesuatu rang undang2 yg dibentangkan betul2 memberi manafaat kpd rakyat yg diwakilinya..Kalau setakat lulus SPM/STPM nak jadi wakil rakyat maaf cakaplah, bila orang bercakap soal impak penurunan forex atau kenaikkan harga petroleum dipasaran global kpd M'sia atau kesan radioaktif projek lynas kepada kesihatan kan kesematan penduduk ...wakil ini 'terngangga2 tak tau kemender'. Org kata setuju dia pun angguk tanda setuju...macam pak pandir... Sudah2lah UMNO Jerantut mencalunkan mereka yg tiada kelayakan. Kalau hal ini berterusan maka sampai kiamat wakil Jerantut tak akan dilantik menjadi Menteri atau MB...Op lupa pulak yg UMNO dah nak dilaqinkan.

    Drp: Pak Habib Temin

    BalasPadam
    Balasan
    1. awak ingt bila UMNO di talkinkan MELAYU ni aman bahagia ke di Malaysia ni...jgn harap mengakarak awak nnti...yg untung nya yg bermata sepet tu...baru padan muka awk dn ank cucu awak...

      Padam
  37. Letak la barang sapa sekali Umno (B) weh, kwn tetap undi PR. 2 undi (aku n bini aku) dah dpt kat PR Jerantut

    BalasPadam
  38. hok no.15 tu langsung x leh pakai!!!!!....

    BalasPadam
  39. aku masih ingat no 21 tu anak didik arwah dato zizan, orang ni banyak juga pengalaman dalam politik ni, dia bermula dari gurkha, dari bawah dalam pergerakan pemuda hinggalah dudok dalam ajk bahagian, oleh sebab dia ni orang lurus, amanah dan kuat buat kerja akhirnya dia terpinggir..., tengok dari latarbelakang semuanya ada, pengalaman ada, pendidikan ok, buat kerja boleh TETAPI terlalu lurus, dalam politik UMNO ni kalau terlalu lurus politiknya jadi kurus..., aku rasa kalaulah UMNO ni berpegang dengan sifat-sifat yang bertentangan dengan Islam, aku rasa UMNO ni dah tak lama dah nak berkubur...., bagi aku, aku tetap berminat dan setia dengan orang bersifat seperti no 21 tu....

    BalasPadam
  40. aku kenai amat numbo 21 tuh, cik ghapo ni jaman dia jadi s/u pemuda dan naib ketua pemuda bahagian, aku ketua pemuda cawangan, hubungan dengan urang baguh, dengo kabo dia dok kat KEMAS tuhpun jaga bagian pulitk juge.., mimag dia ni mahir juga dengan pulitik nih, aku rase kalau urang tak pandang diapun kerena dia kurang puluslah, keje kejaan ni bukan banyok duit, cuma aku respet dia kierana masa bertanding dalam politik tok pernoh guna duit banyok sebok dia takde duitlh..

    BalasPadam
  41. HAHAHA NO 21, BINI PUN DIA TAKUT, NAK JADI MP

    BalasPadam
  42. aku berpendapat soal takut bini atau sayang bini atau sebagainya tu soal peribadi tetapi aku yakin semua AJK Bahagian tu layak untuk jadi MP atau ADUN samada dari BN/PR sebab mereka itu dikatogerikan sebagai pemimpin yang dipilih diperingkat bahagian/kawasan..

    BalasPadam
  43. org kata zukarmi, DUN Pulau Taswar; Penghulu Wan Shamsuri, DUN Tahan; DUN Damak masih Dato Lau Lee, Manakala Parlimen kekal YBM Tengku, boleh menang ke nama2 ni, bimbang gok PR menang percuma jeeee

    BalasPadam
  44. budak sungai tiang17 Oktober 2012 1:27 PG

    elok la tukar ke org lain plk..bg PR lg bagus kita tengok mcm mana plk dia org perintah...

    BalasPadam
  45. Sorry boss..calon umno meme tak sesuai langsong.Pangkah Pas lagi baik....muko tuo ajo.

    BalasPadam
  46. Kami orang jerantut mahu calon muda lagi bergetah macan artis!!ado faham....tuo buat apo.Ramai artis msk PR,sokong PR lagi bagussss...

    BalasPadam
  47. Bn jerntut dah ketandusan calon yg berwibawa, yb dun dan yb parlimen smua mengeyangkan pert sediri... sukri dun p.tawar aku harap die bakal mampus kena langgar dgn lori taik indah water.... wan amizan aku harap die mampus kena langar lori balak yg die jual tu.... mampuslah umno bahagian jerantut.... slagi yb pandir nimasih bertanding jagn harap aku nk undi bn....

    BalasPadam
    Balasan
    1. teruknya doa nnti kut awak tu yg jdi cam tu

      Padam
  48. Wok Kicap lebih sesuai jadi Calun P{arlimen

    BalasPadam
  49. Janganlah pilih mat daud tu. Tak suka tau. Cikgu calon yang paling sesuai. Org jerantut. Duduk di jerantut. Hati ikhlas.

    BalasPadam
  50. Pilih cikgu pian. Guarantee bersih. Calon lain tu dah terbukti kuat pakai duit.

    BalasPadam