Pengikut

Ahad, 22 April 2012

AUW! PANAS WEH! SIAPA CALON LAMA DATO' DOT DOT YANG AKAN DISINGKIR OLEH NAJIB?

    
    Ini cerita benar yang penulis dapat dari orang rapat dengan Dato Sri Najib berkenaan calon PRU 13 Jerantut.
yang best tu ada yb-yb dan dan orang dalam umno yang tengah melobi kerusi parlimen. Tetapi yang sebenarnya Najib tengah "Cleansing" calon lama.
     Memang panas ditambahkan lagi dengan isu ada orang kuat YB Adun Tahan sekarang tengah melobi jadi ADUN Tahan. Siapa ye? Jeng-jeng!!!
     Penulis sebenarnya tak sokong pun mana-mana haha!! penulis akan sokong calon yang benar-benar perjuangankan rakyat dan bukan nak besarkan perut sendiri!
         Berkenaan dengan status pengundi di Jerantut ketika ini, Jerantut dikabarkan kawasan Hitam!!
        Analisis yang penulis dapat isu di Jerantut ialah isu calon. Penulis tidak berhajat nak sentuh isu calon takut nanti ada blogger Jerantut yang labelkan penulis nak angkat mana-mana individu. Analisis yang didapati isu calon merupakan faktor yang dapat mempertahankan kerusi BN di Jerantut termasuk ketiga-tiga Dun.
             Faham-faham jela bila isu calon tu.Tetapi pelik juga ye, kebal sangat ke calon sekarang ni?? tunggu!!! Penulis dapat rasakan ahli umno sendiri kini muak dengan kepimpinan individu yang mementingkan diri sendiri, contoh? tak payahla nak bagi contoh! nanti ehem-ehem.


jom borak-borak politik weh!

10 ulasan:

  1. selamat datang dan perintahlah jerantut kerana saya sudah bosan dengan perangai orang umno.walau pun saya sayangkan parti saya umno,tetapi puak-puak ini perlu diajar bagamana rasanya menjadi pembangkang pula.Ku lan pemusnah umno jerantut!

    BalasPadam
  2. wan mizan ke? aku sokong.

    BalasPadam
  3. Dun lain kwn x tau la tp kalau Dun Pulau Tawar, kwn rasa Dato' Shukri pasti kena cantas. Hint nya drpda exco kena reject jd wakil rakyat biasa. Kalah plk bila lawan Tg Lan semasa pemilihan bahagian. P/raya lepas pun atas ehsan Dato' Nan beri tanah simpang Jengka 8, lepas tu jual ke cina Johor, boleh la dia lepas sekejap dr tindakan muflis.

    Semasa kempen p/raya yang lalu kabo tanah simpang Jengka 8 atau simpang Gelanggi tu nak buat rumah generasi kedua Felda. Apa yang ada hari ni, pemaju yang jual rumah teres kos sederhana, semi D dan bungalow. Rumah kos rendah pemaju pulang balik kpd kerajaan negeri kerana mereka memang x nak buat. Padan muka anak2 peneroka kena tipu. Orang cakap dulu x nak percaya.

    BalasPadam
  4. wan amizan pun sama jugak.. bahan hutan bukan setakat balak dengan bijih besi tu apa cerita? aku benci Wan Amizan. aku ada bukti jaga la engkau!

    BalasPadam
  5. Mengikut Mangkok Nujum Pak Belalang, Wan Amizan sedang melobi diri jadi MP Jerantut. Kini sedang menjaja ke hulu bagi tau dia akan jadi MP. Walhal org hulu dah marah kat dia sebab jalan masih tak ada tanda lagi. Skrg jalan Tuit-Pagi sedang dijalankan kononnya dia lah punya sebab dapat. Sebenarnya masalah jalan mula diminta sejak 54 tahun lalu. Dr Shukri? Tak Tau lah apa jadi. Ada kata dia akan jadi MP Jerantut. Tak apa. kita lihat sahaja. apa akan jadi. Sebenarnya BN/Umno di Jerantut sedang sakit demam kura-kura.
    Elok juga BN/Umno kalah di Jerantut supaya boleh ajar sikit orang yang 'kuat makan' supaya jaga kesihatan sikit.

    BalasPadam
  6. lebih baik semua DUN tu letak muka baru jadi calon, yang lama tu orang dah boring dan dah tau peel mereka, patut perhubungan negeri atau YAB PM selaku Presiden UMNO sendiri pilih dari orang lama yang dikenali tetapi tidak terlalu menonjol sangat, dengan itu usaha mengilapnya untuk jadi calon lebih mudah..., terutamanya muka lama yang punyai sejarah perjuangannya bermula dari pergerakan pemuda, saya fikir orang macam ni dah punyai pengalaman tentang perjuangan ini mudah untuk melaksanakan kerja...

    BalasPadam
  7. beri peluang orang lain, kiri pula. Wakil Rakyat sekarang ini hampas. Siapa tipu. Balak dan bijih.. orang tu bulat ye. siapa maju tanah nak selesai hutan..juta.... woi pendek. Siapa cakap tak boleh pakai.....ah botak. Siapa di belakang... mintak naseri tapi tanam kelapa sawit..ini tipu..memang perangai dia. anu tak potong dan mata sepek lagi pendek LULI. Kenapa orang jerantut masih...lagi, terutama orang huluk cekak???. Buana betul. Apa kata kita berwakilkan PR pula.

    BalasPadam
  8. tengku lan dan ke3 dun WAJIB tidak dipilih semula...rasionalnya mereka ini lebih2 lg tengku lan tidak berkhidmat langsung untuk rakyat..tku lan ni asyik mewakilkan dolah kicap je bg pehaknya utk sebarang acara.. dtg ke jerantut tido di hotel ahcap,maknanya dia bukan anak tempatan-rumah pn takde..dah tu lantik jd timb menteri tak nak..nk menteri..tak dapat merajuk, macam main2 je..harap Najib dan perhubungan negeri mencari orang yang benar2 sesuai utk pr13 nt untuk penduduk jerantut..atau bn akan berkubur di jerantut..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak buat mcm mane Tg Lan dah mencanang ke semua kawasan sekarang ni dia nak bertanding lg. Aku rasa mesti kerja2 pencacai dia spt Hj Rosdi, Dolah kicap dan yang seangkatannya, yang memang jenis cari makan melalui politik ni, yang suruh Tg Lan bertanding. Kalau x, diorang ni nak makan apa? Kalah menang diorang apa peduli, janji pilihanraya ni lubuk diorang utk menuba. Pilihanraya kali di bawah Najib ni mmg berabis duit la jawabnya utk menang. Maka tiada jalan lain lagi dah, BN perlu DISUNGKURKAN kali ni sebagai pengajaran utk masa depan. Moh kita ngundi PR. Sapa menang pun, kita ahli UMNO bawahan ni gini jgk. Tp kalau PR menang, mungkin lps tu cakap kita pimpinan baru la nak dengar rintihan kita ni gamaknya

      Padam
  9. kita tengoksiapa yang kena... ?????????

    BalasPadam