Pengikut

Selasa, 15 Mei 2012

BAKAL PARLIMEN JERANTUT TOLONG BACA INI!

  
 UMNO perlu melihat penerimaan rakyat secara menyeluruh,mereka yang menyokong BN, mereka yang tidak menyokong BN, mereka yang atas pagar,mereka yang peka politik, mereka yang tidak berpolitik, mahasiswa dan bukan mahasiswa. 

 Justeru itu cara dan tindakan kita perlu jelas dan perlu berasas dan tersusun. Tidak perlu kita mengaku hebat.

  Tunjuk kepada rakyat arah perjuangan yang sebenar supaya kita semua tahu bahawa persengketaan politik kita tidak akan membawa apa-apa kejayaan tanpa kematangan dan pengetahuan yang jelas apa sedang berlaku dalam negara kita ini.
   Pendek kata macam ni la, orang dah la nak marah pemimpin umno tapi makin ditegur makin menjadi pulak. Lagi banyak pulak penyelewengan yang dilakukan.
    


   

7 ulasan:

  1. MeMAng La Puak Umno memang tak sedar sendiri syok sendiri ajah..aku pun org umno meluat sangat dengan diorang ni.. Umno dulu juga bagus

    BalasPadam
  2. yang penting, mereka yang dikatakan pemimpin sebenar adalah wakil rakyat yang punyai kuasa membawa isu dan permasalahan ke peringkat atasan, sehingga ini apakah yang mereka lakukan di jerantut ini, adakah mereka ini punyai pendekatan kerja yang baik?..., bagaimana permasalahan diselesaikan dan bagaimana langkah untuk bawa pembangunan ke daerah ini, hari ini kita dapat nilai terlalu sedikit sangat pembangunan yang bawa.

    BalasPadam
  3. Mengikut kawan saya, seorang penjawat awam di Jerantut,Wan Dompok tu pernah bercakap "ini zaman kawan, peduli apa awak semua. Ni esok zaman deme, deme bahan la pulok, kawan x gaduh dah ke deme masa tu". Ginilah rupa sebenonya amenoooo ni.

    Ni dengar ceritanya, peruntukkan dr ECER telah diberikan ke setiap Dun, RM80k utk setiap Dun. Dr Shukri nak bawa semuanya ke litar motocross Sg. Salan. Sapa hantu nak menguruskannya nanti? Sapa yang datang main kat situ? Apa manfaatnya kepada warga setempat sampai habiskan terus RM80K tu? Aku rasa ada 'permainan' ni (malas nak cakap gerenti).

    Wahai pembaca pengundi Jerantut terutamanya sekalian. Tolonglah jangan undi BN lagi. Teruk amat dah kita ni

    BalasPadam
  4. lOR SETAKAT 80K selit celoh gigi demeh tuh ajer. Katanyer RM250k disalurkan untuk setiap pengarah DUN telah dilakukan. Malang pulak mereka nih sedang mencahgi bakal calon hok tentu kalah sebab nama mereka tak lagi tersenarai tapi bakal calon tuh banyak duit. Senang katanyer duit digunakan dulu2 akan ditulis kononya digunakan semasa pru. Jadi sapalah yang kenyang, nampoknyaer tok bebaloi jadi calon yang bakal kaloh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kwn rase gitu jgk, setakat RM80K tu padan ke Nordin Yit dgn Nordin Wahid je

      Padam
  5. Suruh je Doloh Kicok tu je jadi calon. Hihihi

    BalasPadam
  6. kalau nak menang pemimpin yang menentukan cadangan calon ni jangan ikut sedap rasa aje buat pilihan, orang dah meluat dah dengan pemimpin tunjukan UMNO Bahagian ni, apasalahnya dicalon anak tempatan yang duduk kat luar tetapi juga arif berpolitik, orang macam ni lagi mudah mendapat sokongan sebab dia masih belum buat taik kat sini kalau dibandingkan dengan yang berpolitik kat sini dah tentu hari-hari nampak sikapnya yang mencanang rakyat sini dengan taburan duit tetapi dalam nampak dan tidak nampak duit yang dibahagi tu diganti dengan pengambilan tanah,penebangan balak dan sebagainya dengan sewenangnya, jadi kalau direnungkan dah tentu rakyat telah tertipu dengan habuan yang sedikit tetapi kautannya yang banyak untuk peribadi mereka...., pikir-pikirkanlah

    BalasPadam