Pengikut

Khamis, 5 September 2013

KISAH UMNO KIAMAT DAN CALON KETUA PEMUDA JERANTUT

Borok bersetuju dengan apa yang ditulis oleh blog SPU KLIK yang bertajuk KIAMAT UMNO.:

UMNO Cawangan-cawangan hampir sepenuhnya sudah melaksanakan tanggungjawabnya mengadakan Persidangan UMNO Cawangan. Kini UMNO Bahagian-bahagian pula akan berhadapan dengan Mesyuarat UMNO Bahagian.Banyak yang berlaku sekeliling kita dalam melaksanakan proses yang dinamakan demokrasi ini. Semuanya secara tidak langsung memperlihatkan wajah sebenar ahli-ahli UMNO.

Laman media sosial sekarang sudah semakin sesak dan sibuk dengan ahli-ahli UMNO. Mereka yang selama ini menganggap media sosial tidak memberi impak juga sudah menjadi hamba media sosial dengan meng-update status mereka hampir setiap jam. Mereka yang sebelum ini hanya berdiam diri dalam menangkis serangan lawan dalam PRU lalu kini sudah mula menunjukkan belang dalam berperang dan memfitnah serta memburuk-burukkan lawannya didalam UMNO. Apakah orang UMNO hanya kuat bila berperang sesama sendiri, namun jadi pengecut bila berhadapan dengan lawan sebenar? 

Di cawangan-cawangan masih kedengaran kisah cantas-mencantas dan tikam-menikam. Namun itulah hakikatnya, apabila kita menang maka kita menganggapnya wajar tetapi apabila kita kalah maka kita menganggapnya tidak demokratik dan sebagainya. Apakah makna demokrasi hanya apabila kita menang? ....atau kita juga sama sebagaimana  Anu arr dan pembangkang yang menganggap PRU13 tidak bersih ditempat dimana mereka kalah? 
 
Jika ahli UMNO Jerantut benar-benar sayangkan UMNO sepatutnya semua kerusi-kerusi tidak dipertandingkan kecuali yang dikosongkan. Kenapa Ketua Bahagian mesti ditentang? Kenapa Ketua Wanita mesti dilawan? Yang dikosongkan dan perlukan pengganti adalah Kerusi Ketua Pemuda dan Puteri. Jadi siapa sebenarnya yang gilakan kuasa? Kita tanya diri sendiri dan tanya pencacai dikiri kanan kita juga.
-spu
  Yang diatas tu borok salin apa yang telah dibangkitkan oleh blog SPU berhubung pemilihan UMNO di Jerantut pada kali ini.

Sementara itu kehangatan Pemilihan Ketua Pemuda semakin terasa, apa yang borok dapat tahu seramai  5 orang setakat ini yang menawarkan diri untuk jawatan Ketua Pemuda selepas kerusi itu kosong berikutan Ketua Pemuda Dato Wan Amizan Wan Abd Razak yang sudah tamat tempohnya.
 
Mereka yang menawarkan diri terdiri dari orang-orang muda yang berkebolehan untuk memimpin UMNO dan rata-rata mereka mempunyai latarbelakang yang baik disamping mempunyai kelayakkan dari pelbagai sudut.
 Mereka yang diwawarkan akan bertanding adalah:
1. UST ABD BAKRI BIN BUSU
2. MOHD ZAMRI BIN ABDUL RAHIM
3. CIKGU MUHD FAIZ BIN MAHAYUDIN
4. AZLAND BIN ZAKARIA
5. MOHD NORUL NUBHAN BIN MOHAMAD MAHANI

 UST BAKRI BUSU


  
 ZAMRI ABDUL RAHIM

CIKGU FAIZ MAHAYUDIN

AZLAND (LAN LABIT)


 NOBHAN MAHANI

Manakala bagi calon Naib Ketua Pemuda: 

 WAN JAIMI BIN WAN MUSTAFFA


MUHAMAD FASAL BIN JAMLUS
CIKGU ASRUL ABD HAMID

demikianlah apa yang borok dapat maklumat setakat ini bagi pemilihan pemuda. Manakala bagi pemilihan Ketua Bahagian dan Timbalan juga begitu hebat.. Tunggu post Borok dalam 2,3 hari ni borok akan keluarkan pasal cerita Di peringkat Bahagian Jerantut dimana desas desus percaturan besar telah berlaku diantara beberapa orang pemimpin dibahagian...tunggu.!!! Panas!!!!!!!!! Panas!!!! Panas!!!

28 ulasan:

  1. Nak jadi peminpin bukan sekadara ada kebolehan sahaja... penting juga berlatar belakang akademi yang baik. Berkebolehan sahaja tidak mencukupi jika tiada pelajaran... kut ada kelulusan U pun pastikan ianya tulen Sudah mmg kiamat UMNO jika mereka semua gila kuasa dan inginkan jawatan sedang pelajaran kosong. Muhasabah diri jika nak jadi pemimpin...kalau kita pelajaran tak setakat mana lupakan sahajalah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
  2. lan labib tu org tak berapa cerdik, ambik spm pun byk kali. x kan nak calon ketua pemuda juga. begitu je la pemuda jerantut tak ubah ubah sampai kiamat.

    BalasPadam
  3. pemuda ni aku tak kisah sgt yang di bahagian yang aku kisah.. mat lan takda telor ke nak berlawan?

    BalasPadam
  4. pemuda ni masih kuat jika semua bersatu. tapi ketua pemuda biarlah bagi yang mampu mengerunkan pas & PKR. Itu pendapat saya sebagai ahli umno melihat keadaan umno sekarang yg perlukan perubahan.

    BalasPadam
  5. kenapa yer xde ulasan pasal perlawanan dalam puteri?

    BalasPadam
  6. X KISAH SGT X DE SPM,. YANG KITA KISAH MASA PEMUDA S.U 2 JGA SAGT KER PEMUDA TU. AWOK ADE DOMPOK BOLEH CKP LAH, XDE DOMPOK MAMPOSSSS KE LONGKANG MAT KILAU LAH

    BalasPadam
  7. lan labik hutang dgn ijam anak hj rusdi dah bayar ke... klu tk bayar byr laa. 5 ribu byk tu. lama sgt tu boh

    BalasPadam
  8. pantat anon9.46

    BalasPadam
    Balasan
    1. menang ketua caw. tabur duit ke tmpat sdiri. bolh la menang, cuba dompok xda. orng mat kilau pn bongok x sudah sdah

      Padam
  9. hidup orang muda. kita bagi umno Jerantut naik orang muda yang dah tua boleh berhenti dahhhhhhh!

    BalasPadam
  10. sekali dompok lempang 3ratus sorang terus diam haha

    BalasPadam
  11. hebatnya pemilihan utk KP kali nie..kas duk dengor2 sembang kedai kopi asyik bercerita ke hal KP aje..menengok ke calon2 yang ade tu nampoknya sape la pilihan perwakilan nanti..buatlah pilihan yang tepat...kas nie org umno nak lihat juga perubahan dalam pemuda walaupun kas bukan lagi dlm golongan itu..dan kas ade dengor2 cerita juga yg wan jaimi seperti berhajat juga nak menawarkan diri sebagai calon KP..kalau betul jadi enam penjuru la nampok gayanya..hebat pemilihan pemuda kali ni...

    BalasPadam
  12. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  13. tahniah cikgu faiz

    BalasPadam
  14. saya setuju dengan ulasan orang jerantut, nak jadi pemimpin terbaik kita mesti lengkapkan latarbelakang peribadi unggul; punyai kebolehan, punyai kelulusan, kepakaran dalam pelbagai bidang (termasuk agama, jadi nak jadi calon tu biarlah kita muhasabbah diri dulu, kita bukalah laluan kepada mereka yang benar-benar layak, perwakilan patut benar-benar faham atas kelayakan ini...

    BalasPadam
  15. geng kontraktor sokong labit sb senang nak pulun projek lps labit menang. pilih labit mampus deme org muda jantet

    BalasPadam
  16. pemuda semua kaki projek, kita ni dpt apa? apa pun x boleh.

    BalasPadam
  17. jadi ketua pemuda ni dapat apa? nak berjuang untok rakyat ke.. bodek projet pas tu pakai kereta mewah.

    BalasPadam
  18. pilih yang ikhlas sikit. Yang tak berkelayakan tarik diri jela kalah nanti mula nak salahkan org lain.

    BalasPadam
  19. pilih lah lan labik. boleh kita belajar jdi sombong. hehex

    BalasPadam
  20. pilih lah zamri . berwawasan .. jangan pilih org yg ditaja

    BalasPadam
  21. jgn pilih labit .. labit kaya ker? .. banyak duit ker? . DOMPOK pasti banyak duit .. itu sebab dompok mahu zamri jadi kp .. zamri bagus . jadi s/u pemuda sgt2 cemerlang . zamri kerja makan gaji gan dompok, jadi harta dompok harta zamri .. jadi kita pilih la zamri.. Ingantan buat labit LUPAKANLA KP .. zaman sekarang siapa ada duit dia yg berkuasa.

    BalasPadam
  22. haram jadah kamu berdua. nak bertanding ada dendam kesumat. jgn undi zamri su, jgn undi lan labib ego. undi ustz bakri busu

    BalasPadam
  23. Hahaha. bakri busu

    BalasPadam
  24. Lan labit sombong nak mampus....wat buruk nama umno je...puiii

    BalasPadam
  25. Lan labit tu bodo...nak wat mende lantik dia

    BalasPadam
  26. lan labit anak tabib zakaria ke? pergi main jauh jauh, spm pun gagal ada hati nak jadi pemimpin

    BalasPadam