Pengikut

Selasa, 11 September 2012

PANAS: PEMUDA UMNO JERANTUT BOIKOT MESYUARAT PEMUDA? DATO WAN AMIZAN CALON PARLIMEN?


   


 Apa telah terjadi dengan pemuda umno Jerantut? Penulis baru-baru ini dikabarkan berkenaan ramai perwakilan memboikot mesyuarat pemuda umno. Dari apa yang penulis dapat laporan lebih dari separuh perwakilan pemuda umno Jerantut tidak hadir ke mesyuarat malah ada cawangan yang langsung tidak hadir.

   Apa sebenarnya yang telah terjadi dengan pemuda Jerantut? Kemana semangat orang muda sekarang ini demi Parti? sepatutnya jika perwakilan tidak bersetuju dengan kempimpinan sekarang tidak seharusnya menunjukan protes dengan memilih untuk tidak hadir ke mesyuarat pemuda.

    Berdasarkan laporan yang penulis terima Ketua Pemuda Dato Wan Amizan tidak berpuas hati dengan jawatankuasa pemuda sehingga menyindir dengan mengatakan tidak ada langsung yang layak menggantikan tugas beliau sebagai Ketua selepas beliau meninggalkan kepimpinan pemuda Umno.

      Penulis juga di maklumkan bahawa Ketua Pemuda Dato Wan Amizan semakin lantang bersuara dalam menegakan kebenaran dan perjuangan umno. Katanya beliau juga akan melaporkan kepada SPRM berhubung penjualan mudah tanah-tanah strategik bandar Jerantut kepada pemaju yang menjadi isu besar kemarahan orang Melayu dan orang Cina kepada UMNO Jerantut bila laporan akan diadu nanti kepada SPR.

     Dato Wan Amiza juga dikabarkan memberi mesej yang sangat jelas kepas Ketua Umno Bahagian Jerantut, Pemuda UMNO Bahagian Jerantut mahu Tengku Azlan berhenti mengeluarkan kenyatan tidak mahu bertanding lagi. Pemuda UMNO mahu Tengku Azlan menyatakan pendirian MAHU atau TIDAK MAHU bertanding lagi.

PS: Dengar cerita dari perwakilan Dato Wan Amizan menangis , kenapa? Dato Wan Calon MP kas sokong weh!

20 ulasan:

  1. SUSAH SANGAT NAK FIKIR,MENGAPA TAK DATANG...TAK SUKA KP LAH TU. KP TAK BAGI RASUAH..KALAU BIASA BAGI, KALI NI KENA BAGI LAH. ITU LAH AKIBAT DARI MENJADI PEMIMPIN HASIL DARI RASUAH..

    BalasPadam
    Balasan
    1. bodo tula dah tau dah KP kuat pusing dan bobok pergi pilih juga..lapor duit belaka!! korupsi!!

      Padam
  2. TAK APA, SEMUA TU ADA HAL, KENDURI, JAMUAN RAYA, JANGAN PESANGKA BURUK LAH

    BalasPadam
  3. anon di atas sekali tu tak faham antara duit rasuah dengan duit politik.tak percaya tanyalah husam musa yang habis 3 juta ketika bertanding naib presiden pas dahulu.lagi satu awak ni selalu berprasangka buruk.

    BalasPadam
  4. Bila dah dididik dgn duit ginilah jadinya. Tlg la bubar parlimen cepat sikit Najib weh...

    BalasPadam
  5. aku dengar cerita Wan Amizan membelasah org umno sendiri apa pasal? Wan AMizan ni macam nak tunjuk bagus sangat! dia nak buat laporan pasal orang umno jual tanah. Aku baca dekat sinarharian pagi tadi. Apa dah gila ke Wan Amizan. Lagi satu dah macam-macam hal aku dengar pasal wan Amizan ni yang tak hormat langsung dekat orang-orang lama. Engkau tu Wan Amizan boleh kami singkirkan dalam politik Jerantut. Engkau Jangan Ingat engkau ada duit semua orang kau boleh beli. Orang lain tunggu masa je. Bila kau dah mula buka aib orang, tunggu orang akan buka aib kau juga. Macam kau tak merompak tanah. Engkau nak report SPRM itu kau punya pasal tapi engkau memang tak sedar diri seolah-olah engaku pemimpin bersih. Engkau ingat orang lain tak tahu rahsia kau ye Wan Amizan!. Aku nak cakap dekat semua rakyat Jerantut. Wan Amizan la lanun paling besar dekat Jerantut ni. Kita akan singkirkan dia dari politik Jerantut. Engkau sangat bodoh la.. Kau boleh beli semua orang! orang pemuda pun tak suka dekat engkau. Aku dengar ramai yang menyampah tak suka dekat engkau Wan Amizan oi!! macam la projek engkau semua halal.. engkau usik harimau tengah tidur tunggu harimau bangun nak tahu apa jadi dengan kau!

    BalasPadam
  6. Macam tu nak jadi MP, calon DUN pun tak layak...MB kena bagi perhatian

    BalasPadam
  7. Tapi tak apa, 3 biji kereta dah bagi kat org2 tertentu untuk jadi DUN

    BalasPadam
  8. SPRM TU UNTUK YB YG SATU LAGI TU, TAPI TAK KAN YB TU NAK BIARKAN DIA SORANG KENA. APA, DOMPOOOK TU TAK ADA KES KE?

    BalasPadam
  9. orang ramai maroh ke dompok ni la. mampusla dia lepas ni. Dia nak tunjuk hero sangat..orang meluat lagi ada.. lepas ni sprm tangkap dia pulak!

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum.....
    Aku mula bergiat dan mengikuti perkembangan politik Umno jerantut 20 tahun yang lalu. pernah memegang jawatan dalan JK Umno cawangan dan jawatan kecil dalam Umno Bahagian(pemuda). Kini hampir 12 tahun doh aku tork terlibat dalam Umno,baik peringkat cawangan mahupun bahagian tapi masih mengikuti perkembangannya. Dari pemerahatian selama ini memang betullah kata orang lama, Umno Jerantut ni tork ubah seperti KERA...... saling jatuh menjatuhkan antara satu sama lain.......sapa dok kat atas.... hok duk bawah tarik kebawah dengan apa cara sekalipun.....naik hok lain .... gitu juga ..... tork ubah perangai KERA...........baik peringkat Bahagian,Pemuda,Wanita mahupun Puteri sama aje........tork gitu Borok Politik Weh?.......

    BalasPadam
  11. terima kasih admin borok politik Weh,
    Saya orang Jerantut dan bekerja di Jerantut. Suka saya tengok gelagat pemimpin Jerantut. Tanpa Nama 6:53-Saya agak tertarik bila membaca komen anda. Apa sebenarnya terjadi kepada umno sekarang. Maksud saya umno di Jerantut. Saya melihat antara punca-punca yang terjadi kepada kepada permasalahan Umno Jerantut bukanlah kepada umno. Tetapi kepada pemimpin umno. Saya bersetuju dengan pemikiran Dato Seri Najib tetapi langsung tidak bersetuju dengan cara pemimpin disini.
    Pemimpin di sini bagaikan kaduk naik junjung. Maaf saya sifatkan begitu. Betapa rosaknya parti Melayu Bersatu dengan kehadiran sesetengah pemimpin umno sekarang yang sanggup bergelombang dengan rasuh dan menipu sana sini dan berpelakuan sumbang demi kepentingan politik. Apa UMNO Jerantut Perjuangankan Di Jerantut?? Tepuk dada tanya YB masing-masing.
    Rakyat sentiasa melihat gerak-geri mereka tetapi mereka lupa dengan gerak tari masing-masing. Bila hadir pemimpin yang hanya mahukan kemewahan untuk berpolitik sudah tentulah akan lahir ramai orang yang berani biadab dengan tuntutan sebenar Agama..

    BalasPadam
  12. tapi sebenarnya Dato Wan AMizan ni perosak bangsa perlu kita tolak!! percayalah wei deme!!

    BalasPadam
  13. baru ni mesyuarat pemuda orang pakat tak hadir sebab nak gulingkan dompok! dompok ni syok sendirilah!! buat taik je kat umno! politik sempit dompok ni..padanla dia dengar pelajaran sekolah tak abis tu!

    BalasPadam
  14. ye kas setuju! sape yang bersekongkol dengan dompok juga kita tolak!!

    BalasPadam
  15. bukan ke dompok dah habis pemuda???

    BalasPadam
  16. kah kah kah.. pemuda biasa di ajar dengan duit..perhhh bodo la.. Dompok tu pakai duit..dia buat semua orang bodoh!! celaka dompok!!!!

    BalasPadam
  17. hahaha.. geng pemuda pakat nak lari dari wan mizan hahaha..Padan muka!! kita tengok dompok punya politik bodoh nak guna Sultan..aduiii takutnya.

    BalasPadam
  18. Aku rasa ada dah yang di atas ni yang 'panas punggung' dgn gertakan Dompok ni. Kalau x, takkan Tanpa Nama 5:48 tu kata nak buka tembelang Dompok plk. Hihihi. Hebat jgk Dompok ni yek?

    Betul la kata pemimpin pujaan deme tu ' hanya orang bodoh je yang ada dalam umno lg '. Drpd pemimpin sampai la ke pengikut, semenya bodoh belaka. Tp kat pemimpin, bodoh2 diorang pun, harta kekayaan dunia dah dapat, yang bawah apa dapat?

    Moh2 la weh, kita bagi jatuh mereka ni seme sekali. Bagi pengajaran bagi yang akan datang. Kot2 emboh lps ni diorang(pemimpin) berubah. Cukup2 la tu, x kan x cukup lg. Jgn la tamak, bagi la kat orang lain plk. Undi PR

    BalasPadam
  19. port bijih port bijih port bijih port bijih

    BalasPadam